Bent u als ondernemend persoon of bedrijf elke dag bezig met innovatie? Behoort innovatie tot uw strategie? Dan hoopt u dat het uiteindelijk rendeert en wilt u het beschermen, niet? Echte uitvindingen of ideeën beschermt u onder andere via een octrooi of patent. Het nemen van octrooien kan logischerwijze tot uw bedrijfsstrategie behoren. Octrooien bieden u in ieder geval heel wat extra voordelen tegenover uw (internationale) concurrenten, maar ook fiscaal kan u voordeel doen! Verbeter dus uw marktpositie door octrooien!

Octrooien innovatie bedrijf strategie 

5 redenen waarom een octrooi past in uw bedrijfsstrategie:

 

Het Europees Octrooibureau (EOB) en het Tunesische Nationale Instituut voor Normalisatie en Industriële Eigendom (INNORPI) kondigen aan dat het vanaf 1 december 2017 mogelijk is om Europese octrooien te valideren in Tunesië. Deze zullen dan beschouwd worden als nationale Tunesische patenten en zullen onder de Tunesische wetgeving vallen.

 

  europese octrooien in tunesië

 

Wat is franchise?

Product – en dienstenaanbieders besteden, in ruil voor een vergoeding, hun distributie, marketing en service uit aan lokale partijen. Een zelfstandig ondernemer werkt dan onder de naam van een groter concern.

Deze ondernemer (de franchisenemer) mag dan gebruik maken van de handelsnaam van de franchisegever. Hierdoor is het gebruik en de bescherming van merken erg belangrijk binnen de franchise en zo is de link tussen deze twee gelegd.

Franchisenemers koesteren de merken die zij mogen gebruiken, waardoor deze merken voor de franchisegevers erg waardevol zijn. Deze kansen moeten zeker benut worden door onder andere franchisejuristen.

franchise beschermen door merkenbureau